egentligen inte min grej..

I lördags åkte vi till Mount Elgon som ligger på gränsen mellan Kenya och Uganda. Vi besökte två grottor, en som heter Kitum som är 60 m bred och 200 m djup dit elefanter kommer  på nätterna för att slicka salt på väggarna. Jag var tvungen att testa och väggarna var inte särskilt salta.. Inte heller sprang vi på några elefanter, men gott om fladdermöss fanns det! Mycket obehagliga djur, och det tyckte jag redan innan jag blev bajsad på av en...(!)

Sen kom söndagen och det var dags för berget. Jag fick representera svenskarna och kände pressen. Det tog lite mer än 5 timmar fram och tillbaka till vår bil och idag hatar mina ben mig. Det var jobbigt men värt det!

Jag ångrade mig ganska snabbt när det kändes som att toppen aldrig kom närmare. Blev sur för mig själv och undrar sen när f'** började jag bestiga berg och hur hamnade jag här..???


3 timmar efter start och 8 km vandring uppåt senare är vi på toppen! 4 222 m.ö.h är högt med dåligt med syre, jag flåsade som en elefant.



På vägen hem skulle vi leta efter några av parkens 400 elefanter, men istället sprang vi på 2 av parkens 10 giraffer.  Fina!





Kommentarer
Postat av: ellinor

tänk att du relativt ofta blir bajsad på av djur som flyger! Karma? haha

2012-03-27 @ 14:04:29
Postat av: ingela froom

Det är du och Anna Nagrell som alla flygande djur bajsar på ! :-))

2012-03-27 @ 14:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0