hmm.

På avdelningen jag är nu finns 3 små övergivna bebisar, och på avdelningen mittemot 7 till. Idag satt jag och myste med en 1 månader gammal liten tjej i flera timmar, matade och gav kärlek. Eftersom abort är olagligt i Kenya är det vanligt att unga tjejer går igenom hela graviditeten och lämnar bort bebisen när den är nyfödd.
Jag höll också i en liten HIV-positiv tjej som är 9 månader gammal men bara väger 3,6 kg.

Jag ska hänga med de fina bebisarna i 4 veckor till, och försöka att inte smuggla med mig en eller två hem, det vore nog inte helt populärt..

Kommentarer
Postat av: Leonor

Populärt, jo men kanske inte lagligt... :) Mys lite från mig me! Puss

2012-03-23 @ 09:12:39
Postat av: Maria

Olagligt ja, men mycket möjligt! ;) Ellinor har redan erbjudit rollen som fadersfigur

2012-03-23 @ 18:10:48
Postat av: Jessica

Åååå så sorgligt! Av vilken anledning är barnen på sjukhuset och vad händer med dem sen? Barnhem? Oscar blir nio månader nu den 28:e och om jag inte minns fel vägde han runt elva kilo för en månad sedan...

2012-03-24 @ 22:48:30
Postat av: natalie

Men åhh!! Ta med en till oss alla! =)

2012-03-25 @ 21:50:30
Postat av: Maria

Jag har förstått det som att barnen kommer till sjukhuset automatiskt när de har blivit lämnade någonstans inom det här distriktet för att se att de inte har några medicinska problem och bor kvar på avdelningen tills socialarbetarna har hittat en barnhemsplats. Det stora problemet enligt mig är att barnen inte ammar och därför har ett ganska svagt immunförsvar och så ligger dom på en avdelning fullt av barn med lunginflammation, tuberkulos m.m. På dagarna är de på ett slags dagcenter där de blir omhändertagna ganska bra, men 16.00-7.30 ligger dom på avdelningen med en stressad ssk som har ansvaret för dem, som alltså inte alls hinner med. Blä.

2012-03-26 @ 07:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0