rafting!

De senaste dagarna har bestått av en hel del handskakande med professorer och personer i ledningen på sjukhuset och skolan, och igår fick vi gå runt och se på avdelningarna. Jag är förvånad över hur stort sjukhuset är, de har ett upptagningsområde på 1 000 000, men det finns bara 2 respiratorer, och i många sängar låg det 2-3 patienter. Vi var bland annat inne på psykiatrin en stund, där hade de en vakt som släppte in oss i något som liknade en stor hund- eller hönsgård. Där var 3 vårdare och cirka 30-40 patienter. Jag kan inte förklara men det var väldigt annorlunda och inte alls en trevlig upplevelse, kändes väldigt  primitivt och det fanns ingen säkerhet överhuvudtaget. Tanken var att jag och Elin skulle haft praktik 2  av våra 11 veckor där, men det kommer nog att styras om till 6 veckor kirurgi och 5 veckor pediatrik. Passar mig perfekt! :)
Vi har fått en ny vän, Christer, ortopedkirurg från HU i Linköping som har kommit hit då och då i 12 års tid. Jag, Christer, Elin och Petra ska hyra en bil och chaufför och åka på utflykt till Jinja i Uganda över helgen. Där i Nilen har de världens bästa river rafting som vi ska testa på. Kolla in på raftafrica.com.
Ikväll har vi roat oss med att sitta på verandan i mörkret (strömavbrott) och druckit kenyanskt öl. Petra har delat med sig av sina pinsammaste historier, och jag och Elin har skrivit en lång lista på allt vi vill besöka och uppleva under tiden här. Bland annat ska vi hinna med några dagar i Masai Mara, åka till Kakamega (en regnskog), cykla i Hell's gate och besöka barnhem och skolor.

Kommentarer
Postat av: Torulf Froom

Häftigt med rafting i Nilen! Kollade deras hemsida. Man får nog räkna med att man får bada ser det ut som. Hoppas det inte finns några krokodiler.

Ölen ser ju god ut :)

2012-02-01 @ 21:14:46
Postat av: Jens W

Är det kylen som står på rummet man ser :) Gott!

2012-02-06 @ 18:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0