morgonbön

Just det, i morse hände det jag fasat för i tre veckor! Jag blev utpekad att hålla i den obligatoriska morgonbönen för sjuksköterskorna innan arbetsdagen skulle börja. När jag sa att jag inte kunde trodde dom att jag menade på grund av engelskan, när de sen fattade att jag inte vet hur man ber började alla skratta och prata jättemycket och jättefort på swahili och jag blev röd som en tomat.

Sen var jag tvungen att förklara för en kille typ 5 gånger att jag inte tror på gud innan han ens trodde på mig. Jag är en konstig konstig mazungo...

Kommentarer
Postat av: Veronica A

Haha. Här frågar dom också väldigt ofta vad man tror på och om man vill gå till kyrkan. När jag svarar att jag är ateist blir folk nästan lite upprörda. Be att få göra det på svenska nästa gång. Då kan du alltid stå och rabbla nått som ingen förstår ifall du inte vet vad du ska säga (en kompis kompis drog hela pannkaks-receptet när hon var aupair och dom bad henne be bordsbön).

2012-02-24 @ 01:55:26
Postat av: Maria

Haha kul! Det vore ju jättekul, men jag blev bara helt blank i huvudet. Så konstigt, detta är första gången i mitt liv som jag typ skämdes där ett tag för att jag inte är kristen.. Och Elin har börjat prata väldigt mycket om Gud, Hm, kanske vi kommer hem nyfrälsta.

2012-02-24 @ 14:56:07
Postat av: Johan

Haha! :) Å, jag kan förstå er era stackare ;) Det är inte lätt. För mig känns det för första gången på länge inte som om jag inte är ett freak som är kristen. Så, nu vet ni hur jag känner mig hemma ;)

2012-02-25 @ 01:23:35
Postat av: Jens

Hahahaha, oj va kul =) Mazungo!

2012-02-25 @ 11:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0