christer fixar

Alla mazungus har legat hemma i magsjuka, alla förutom StålMaria, så igår åt jag lunch med Christer på sjukhuset. Jag råkade sådär i förbifarten nämna att jag tycker att det är kul med operationer, då säger han "Jamen då ska du ju få vara med!". Så en timme senare satt jag och tittade på när Christers kompis dr. Lelei sydde ihop en avhuggen hälsena. Fett.

Idag var jag först och såg när de snickrade ihop en radiusfraktur (armbrott) och sen kikade jag lite på när de opererade bort en stor tumör på en bebis panna. SEN fick jag också gå och scrubba in! Jag var med och assisterade på en operation av en femurfraktur och krossad knäskål. Tjejen hade av oklar anledning låtit detta läka av sig självt i en månad så det hade läkt fel och hon kunde fortfarande flexa benet åt heeeeelt fel håll. Kirurgen var tvungen att börja med att bryta benet och knät igen för att kunna pussla ihop det som det skulle vara. Jag fick vara med och gröta i såret, hålla i skelettet och svabba blod. Ortopeder är snickare, sjukt brutalt, men väldigt spännande! :)
Dessutom har jag skypat med mannen nu ikväll, en ovanligt bra och lyckad dag alltså! :)
Idag åkte Christer hem till kalla Sverige, jättesynd för oss, han har verkligen hjälpt oss mycket här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur att du inte blev sjuk ! Du är verkligen en stålMaria :-))

2012-02-19 @ 10:54:04
Postat av: Johan

Fy för att bli sjuk, men skönt att du klarat dig såhär långt! Det låter som att du får vara med om en massa häftigt ju, assistera vid operationer och grejor, wow!

2012-02-25 @ 01:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0